donderdag 11 januari 2018

Sjaals, sjaals, sjaals

Sjaals...je kunt bijna niet zonder in de winter en ze zijn leuk om te maken.
De afgelopen tijd haakte ik diverse sjaals waaronder de Droomsjaal.

Patroon komt van Wolplein
Ik gebruikte Royal van Zeerman, 4 bollen, met 3 haakte ik de sjaal maar voor de franjes had ik echt de 4de bol nodig.
Verder gebruikte ik de haaknaalden die in het patroon staan, dus 5, 6, 8 en 9.
Mijn sjaal is ruim 180cm lang, zonder de franjes, en 30cm breed dus heerlijk met de koude gure dagen.

Onder de kerstboom vond ik een haakpakket van Wolplein.
Hierin zat oa het patroon van een heerlijk colsjaal met polswarmers en het benodigde garen.
Supersnel te haken en zit echt heel fijn.

Nog een pakket, deze keer een Verrassingsfeestje van Knotten.

Het is altijd even afwachten met zo'n verrassing wat je krijgt, enige wat ik wiost was dat het genoeg was om een lange sjaal te breien en dat het 6 verschillende bollen zouden zijn.
Aangezien mijn colsjaal zo fijn zit dacht ik kom ik haak er nog eentje voor Emi.
Zij was nl. meteen verliefd om de superzachte bolletjes uit het pakket.
Uiteraard gebrukte ik een aangepaste maat haaknaald hiervoor en ook het aantal steken/toeren moest ik aanpassen maar de steek is hetzelfde als de grijze colsjaal.
Er bleef nog wat over dus haakte ik ook voor haar polswarmers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten