dinsdag 19 maart 2013

I did it my way

Geen flaneerfoto's......je moet maar even bedenken hoe dit jurkje eruit ziet met slippertjes en slenterend op de boulevard......weer werkt daarvoor niet echt mee ;)

Maar goed dit is mijn versie van de jurk uit Knipmode april 2013.
Vooral het rugpand vind ik supergaaf.
Rokdeel ga ik volgende keer van een ander patroon pikken want die vind ik mooier maar dit is ook niet lelijk.

Op het patroonblad stonden de plooilijnen niet goed aangegeven, hou hier rekening mee als je de jurk gaat maken want als je het zo overneemt klopt je rokdeel niet.
Geheel volgens mijn traditie heb ik het rokdeel niet gevoerd, vind voering in een zomerjurk niet prettig dragen.
Verder heb ik de jurk 15 centimeter ingekort want het was wel een erg lang geval.

Verder ben ik tevreden en denk dat ik in ieder geval het bovendeel nog wel een keer zal gebruiken.


Stand 24 stuks



10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk stofje heb je gebruikt!! Het weer mag inderdaad wat beter zijn best gaan, doen want brrr... het gebreide jurkje dat ik vandaag afgemaakt heb is meer van toepassing... foto komt nog :)

    De achterkant van de jurk is inderdaad super. Perfect dat de diepte prima gaat met een bh.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dit de witte Knipmodejurk? Heel erg mooi idd! Vooral het achterpand. Ik had ook al bedacht dat ik hem wat korter leuker en vlotter zou vinden (en bedankt voor het melden van de fout in het patroon, scheelt vast veel mensen Knipmode-ergernis! ;-) )

    Groetjes!
    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit de witte Knipmodejurk? Heel erg mooi idd! Vooral het achterpand. Ik had ook al bedacht dat ik hem wat korter vlotter zou vinden (en bedankt voor het melden van de fout in het patroon, scheelt vast veel mensen Knipmode-ergernis! ;-) )

    Groetjes!
    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is erg mooi geworden, leuke stof, staat je goed!
    Nu het mooie weer nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super gedaan hoor! Staat heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen